vv Kampen verliest nipt van 's-Heerenbroek

's Heerenbroek 1

1 december 2018 14:30

Onbekend

KAMPEN – ’s-Heerenbroek heeft zaterdag verrassend met 2-3 gewonnen bij VV Kampen. Hiermee kregen de bezoekers eigenlijk wat teveel, maar Kampen gaf de derde treffer wel heel gemakkelijk weg.

Kampen en ’s-Heerenbroek leken op weg naar een terechte puntendeling, maar in de blessuretijd kreeg ’s-Heerenbroek de overwinning in de schoot geworpen. Kampen ging het schip in bij een lange pass van Wiljen van Ittersum. Emrah Setintas greep niet in en keeper Johny Mulder bleef staan. Zo kon William Dekker heel simpel de 2-3 aantekenen. Het was een spectaculair einde van een matige wedstrijd, waarbij Kampen vooral in de eerste helft door de ondergrens zakte. ’s-Heerenbroek was in de eerste helft feller. Kampen moest het afleggen en stak veel te weinig energie in de wedstrijd.

De focus leek er niet te zijn bij Kampen. Dat bleek ook in de 9e minuut. John Mulder vormde de inleiding van de 0-1 van ’s-Heerenbroek met een slechte uittrap. De bal kwam via William Meuleman terecht bij Gert Kwakkel die de bal simpel achter keeper Mulder kon schieten. Hij deed dat in buitenspelpositie, maar de assistent-scheidsrechter van Kampen vlagde niet en de arbiter keurde de treffer goed. Kampen wist daarna nauwelijks iets te creëren, maar kwam na zo’n kwartier spelen wel langszij. Na een scrimmage in de zestien scoorde Ömer Öztürk fraai via een halve omhaal. Kampen zakte daarna steeds verder weg. ’s-Heerenbroek had niets te vrezen van de thuisploeg en had in de 24ste minuut op voorsprong kunnen komen. William Dekker had vanaf links een goede voorzet in huis, maar Gert Kwakkel kopte net naast. Vlak nadat Ömer Öztürk namens Kampen de buitenkant van de paal raakte, kwam ’s-Heerenbroek weer op voorsprong. Nadat een corner goed werd doorgekopt was Bjorn Wezenberg doeltreffend met het hoofd.

Na rust was er meer inzet bij de spelers van Kampen, maar ook in het tweede helft speelde de ploeg van Meloudi Zaki onder het gebruikelijke niveau. Wel had het weinig te vrezen van ’s-Heerenbroek. Er lag genoeg ruimte om te counteren voor de bezoekers, maar de ploeg van trainer Wim Groen beperkte zich vooral tot verdedigen. In de 70ste minuut kwam Kampen langszij. De scheidsrechter bestrafte een lichte overtreding op Ömer Öztürk met een strafschop. Öztürk schoot de penalty vervolgens zelf binnen. Daarna kreeg Kampen enkele kansen op de 2-1. Invaller Safel Aybek schoot net naast en Ömer Öztürk raakte de paal. De ingevallen Mike Piek kopte uit een corner over en even later schoot hij over. In de laatste vijf minuten was het gevaar geweken voor het doel van ’s-Heerenbroek. De wedstrijd leek af te stevenen op een remise, maar in de blessuretijd pakte ’s-Heerenbroek een cadeautje van Kampen dankbaar uit.

“We zijn hier niet verkeerd weggekomen. Eindelijk valt het kwartje voor ons een keer de goede kant op. In de eerste helft waren wij de betere ploeg en verzuimen we op 1-3 te maken. Na rust was Kampen de bovenliggende partij”, aldus Groen, die door het ontbreken van Sander Pelgrom en Marcel van der Kolk met een gelegenheidsduo achterin moest spelen.

Zijn collega Meloudi Zaki van Kampen was niet blij met het optreden van zijn ploeg in de eerste helft. “In de eerste was er geen focus bij ons. We vergaten om te voetballen en randzaken waren belangrijker. Ik had in de rust iedereen wel kunnen wisselen. De tweede helft was beter, maar dan loop je toch nog knullig tegen de 2-3 aan. Jammer, we waren op eigen veld zo’n anderhalf jaar ongeslagen. We staan weer met beide benen op de grond.”

Redactie: Gerard Meijeringh

voeg je eigen gadgets toe aan deze pagina!