FAQ over de samenwerking

1.

Wat is de intentie van de samenwerking tussen v.v. Kampen en v.v. DOS Kampen?

v.v. Kampen en v.v. DOS Kampen hebben de intentie een duurzame samenwerking vorm te geven die de continuïteit van beide verenigingen ten goede komt en bijdraagt aan een gezond en aantrekkelijk voetbalaanbod voor de (jeugd)inwoners van de gemeente Kampen.

1.

Hoe ziet het stappenplan er uit en over welk tijdspad?

Wij nemen voor de gehele uitwerking van die samenwerking een periode van 3 tot 5 jaar. Het seizoen 20/21 wordt gebruikt om de intentie en de gekozen vertrekpunten om te zetten naar een werkbaar geheel. Daarvoor richten we een tijdelijke stuurgroep in van 6 personen die maandelijks bijeenkomt en de voortgang rapporteert aan de besturen. De stuurgroep bestaat uit: Ron Diender (vz), Alexander Bakker (TC), Michel Fikkert (ledenadministratie) namens v.v. Kampen. Arend Runia (vz), Koos Westendorp (TC) en Wilfred Horst (Commerciele Zaken) namens v.v. DOS Kampen.

1.

Klopt het dat v.v. DOS Kampen nu al gebruik maakt van de faciliteiten van v.v. Kampen?

Ja, dat klopt. V.v. Kampen en v.v. DOS Kampen zijn elkaars buren. De accommodaties en velden van beide verenigingen sluiten aan en over en weer is er goed contact.

1.

Wordt v.v. Kampen overgenomen door v.v. DOS Kampen?

Nee, de samenwerking dient de continuïteit van beide verenigingen. Vertrekpunt is twee zelfstandige verenigingen die op voetbalgebied inhoudelijk samenwerken, en faciliteiten zonder winstoogmerk delen.

1.

Wie is er verantwoordelijk voor het technisch beleid van vv Kampen?

We hanteren het uitgangspunt dat v.v. Kampen een zusterclub van v.v. DOS Kampen wordt. Daarin wordt de 1e selectie van v.v. Kampen samengesteld vanuit het opleidingsbeleid van v.v. DOS Kampen en is het technisch beleid van v.v. DOS Kampen leidend. In dat technisch beleid staat het opleiden van spelers centraal. DOS Kampen stelt op basis van die spelersontwikkeling teams samen. De mogelijkheid om als speler van DOS Kampen in het vertegenwoordigend elftal van vv Kampen te spelen biedt spelers daarin een extra mogelijkheid om door te groeien van junior naar de 1e selectie.

Voor v.v. Kampen leidt de voorgestelde werkwijze tot een continue instroom van goed opgeleide spelers en daarmee tot een betere kwaliteit van de 1e selectie.

1.

Wie is er verantwoordelijk voor de aanstelling van een trainer voor de 1e selectie van v.v. Kampen?

Aanstelling en voorwaarden voor een trainer zijn een gezamenlijke verantwoordelijkheid van de besturen van beide verenigingen.

1.

Is dit niet de aanzet tot een uiteindelijke overname en complete integratie van v.v. Kampen door v.v. DOS Kampen?

1.

Indien er geen goedkeur wordt verleend door beide ALV’s, wat is dan de volgende stap voor respectievelijk v.v. Kampen en v.v. DOS Kampen?

Goedkeuring door beide ALV’s is bepalend voor verdere voortgang van de intentie tot een duurzame samenwerking.

1.

Wie is betrokken bij dit proces?

Voor de intentie tot een duurzame samenwerking is een tijdelijke stuurgroep ingericht van 6 personen die maandelijks bijeenkomt en de voortgang rapporteert aan de besturen.

1.

Wie is er verantwoordelijk voor het aanstellen van de trainer voor het 1e elftal van v.v. Kampen?

Voor de 1e selectie van v.v. Kampen wordt een trainer aangesteld die goed bekend is met het opleidingsbeleid van v.v. DOS Kampen. Het bestuur van v.v. DOS Kampen zal daarvoor een voordracht doen. Aanstelling en voorwaarden zijn een gezamenlijke verantwoordelijkheid van de besturen van beide verenigingen.

1.

Hoe is het juridisch geregeld tussen beide verenigingen en is dit al afgestemd met de KNVB?

Voor deze vorm van samenwerking is bij de KNVB geen juridische vorm. De uitwerking vindt daarom plaats binnen de bestaande regels. Spelers blijven lid van v.v. DOS Kampen en betalen daar hun contributie. Spelers schrijven zich voor een jaar in als spelend lid bij v.v. Kampen. Tussentijdse overschrijving is gehouden aan alle bestaande regels van de KNVB.

1.

Hoe borgen we de continuïteit en de ontwikkeling van de betreffende trainer / spelers?

Binnen het Management Team van v.v. DOS Kampen wordt een extra coördinator benoemd. Deze krijgt zitting in de begeleidingscommissie van de 1e selectie van v.v. Kampen, bezoekt de wedstrijden en verzorgt de uitwisseling met het MT van v.v. DOS Kampen.

De spelers die hebben gekozen voor een stagejaar bij de 1e selectie van v.v. Kampen worden gevolgd door de coördinator. Hun spelvorderingen worden in de herfst, de winter en het voorjaar met hen geëvalueerd. In het laatste gesprek dat voor 1 mei 2022 moet hebben plaatsgevonden worden ook de wensen voor het seizoen 22/23 vastgelegd.

1.

Wat is het plan met de wedstrijd outfit?

Op het wedstrijdtenue van v.v. Kampen is goed zichtbaar dat de 1e selectie van v.v. Kampen gelieerd is aan v.v. DOS Kampen. Ook in andere uitingen laten we zien dat v.v. Kampen een zustervereniging is van v.v. DOS Kampen. Voorstel is daarvoor begin 2021 een nieuwe huisstijl te (laten) ontwikkelen.

voeg je eigen gadgets toe aan deze pagina!